11. 9. 2021 - Rdeči križ Slovenije in Mednarodna federacija društev Rdečega križa in Rdečega polmeseca v okviru Svetovnega referenčnega centra za prvo pomoč zagovarjata stališče, da bi morala biti prva pomoč sestavni del izobraževalnih programov že v vrtcu ter v osnovnih in srednjih šolah. Nacionalne vlade bi morale priznati in podpreti vključevanje prve pomoči v šole. Omogočanje otrokom in mladim, da se naučijo in dajajo prvo pomoč, je ena od strategij za doseganje varnejšega
okolja in odpornosti za vse državljane.
Vključitev prve pomoči v učni načrt bi morala spodbujati kontekstualno ustrezne izobraževalne programe glede na intelektualne, socialne in vedenjske sposobnosti otrok. Programi bi morali vključevati širok nabor vedenja, ki pomaga, na primer zagotavljanje tolažbe, obvladovanje čustev, dostop do pomoči in ohranjanje varnosti. Prav tako morajo otrokom pomagati razvijati znanje in spretnosti na različnih področjih, vključno s krvavitvami, opeklinami, dušenjem, drisko, napadi, vročino,
poškodbami kosti, mišic ali sklepov, zastrupitvami, oživljanjem, poškodbami kože ter piki in ugrizi.
Podatki globalne raziskave Rdečega križa in Rdečega polmeseca o prvi pomoči (Svetovni referenčni center za prvo pomoč, 2018) kažejo, da Rdeči križ Slovenije sodi med približno 66% nacionalnih društev, zagotavljamo poseben tečaj prve pomoči za otroke, ne pa tudi v tisto petino držav, kjer je prva pomoč obvezen del šolskega učnega načrta.
Otroci so pomembni izvajalci prve pomoči, prav tako pa predstavljajo velik del prebivalstva, ki prejema prvo pomoč v nujnih primerih. Prepričani smo, da lahko z zagotavljanjem življenjsko pomembnih veščin otrokom pomagamo zgraditi bolj odporno generacijo. Ob tej priložnosti ponovno pozivamo k uvedbi obveznega usposabljanja in izobraževanja o prvi pomoči v šolah, kar je del našega cilja za zagotovitev splošnega dostopa do usposabljanja o prvi pomoči v vseh življenjskih
obdobjih.
Otroci so v središču letošnje teme, kar poudarjajo ključna sporočila:
- Vsak lahko reši življenje
Pomembno se je zavedati, da lahko vsakdo, ne glede na starost, sodeluje pri izvajanju ukrepov za reševanje življenj in zagotavljanju večje varnosti v svojem okolju.
- Prva pomoč je na voljo v šoli
Poučevanje prve pomoči je dostopno učiteljem; posebne izkušnje niso potrebne. Gradivo morajo le prilagoditi glede na starost učencev, na primer z igrami.
- Poučevanje prve pomoči v šoli je za otroke koristno
S prvo pomočjo se otroci učijo tudi mehkih veščin, kot so samozavest, ohranjanje mirne glave v nujnih primerih, prijaznost in pripravljenost pomagati drugim, varnost in preventiva zase in za druge.
- Poučevanje prve pomoči v šoli je koristno za celotno družbo
Poučevanje prve pomoči v šoli je bistvenega pomena, saj nihče ni imun na morebitne nujne primere. Z obveznim usposabljanjem za prvo pomoč v šoli bi zagotovili družbo, v kateri bi bil vsak državljan sposoben izvajati ukrepe za reševanje življenj.
Ob letošnjem Svetovnem dnevu prve pomoči je Mednarodna federacija društev RKRP pripravila orodja za oporo pri organizaciji dogodkov:
- študije primerov – priloge
- stripi o prvi pomoči: Otroci in prva pomoč
- Medova zgodba in manjkajoče besede (COVID-19)
- preventivni plakat za otroke in COVID-19
- zagovorniški dokument za prvo pomoč v šolah